Правила для учнів

І. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статуті закладу.

1. Учень зобов’язаний приходити на навчання за 15-20 хвилин до його початку, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку.

2. Не можна приносити на територію закладу з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в тому числі ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби і отрути, а також токсичні речовини і таблетки.

3. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

4. Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

5. У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, які їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.

6. Учень закладу повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

7. Поза закладом учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я закладу.

8. Учні бережуть майно закладу, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території закладу.

9. До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення.

10. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

11. Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, належить здати черговому, який знаходиться на першому поверсі закладу, черговому вчителю, класному керівнику або адміністрації закладу.

12. Фізичне насилля, залякування і знущання над людиною або твариною є неприпустимими формами поведінки учнів у закладі та за його межами.

13. Не дозволяється користуватися мобільним телефоном на уроках.

14. Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

15. На першу вимогу вчителя учень зобов’язаний давати щоденник.

16. Учень повинен щодня вести записи домашніх завдань у щоденнику.

17. Учень зобов’язаний приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти і письмове приладдя

 

 

 

 

ІІ.ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

1. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

2. Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять.

3. Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми і іншими справами, що не стосуються уроку.

4. Кожен учень відповідає за збереження санітарного стану та майна на своєму робочому місці.

5. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

6. Учень на уроці зобов'язаний виконувати всі вимоги вчителя.

7. Під час відповіді на запитання вчителя учень повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.

8. Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

9. На уроці учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

10. На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Учні, звільнені від занять фізкультурою, обов'язково повинні бути присутні в залі.

11. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.

12. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

 

 

ІІІ.ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ УРОКІВ

1. Під час перерви учень зобов'язаний:

- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

- вийти з класу, якщо попросить вчитель;

- знаходитися на своєму поверсі;

- підкорятися вимогам чергового учня чи вчителя по поверху;

- при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами закладу учні вітаються і звільняють дорогу;

- учням забороняється входити до вчительської без дозволу;

- забороняється вживати непристойні вирази і жести, шуміти, заважати відпочивати іншим.

2.Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, але не повинен заважати іншим.

3. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по закладі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня).

4.Під час перерв учням категорично забороняється залишати шкільну будівлю задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму серед учнів.

5. Під час перерв забороняється бігати по коридорах, сходах, поблизу віконних отворів, грати в м’яча у класі, коридорах та інших місцях, не пристосованих для ігор.

6. Під час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися портфелями та іншими предметами, застосовувати фізичну силу.

7. У закладі та на його території категорично забороняється тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв.

8. Категорично забороняється самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

9. На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя, психолога за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

 

ІV. ПОВЕДІНКА УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ

1. Під час харчування в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.

2. Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

3. Учні приходять в їдальню після закінчення уроку, у відповідний за графіком час, дотримуються черги при отриманні їжі.

4. Розмовляти під час прийому їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

5. Слід вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.

6. Учні самі прибирають посуд зі столу після вживання їжі.

7. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні та продуктів харчування.

8. Забороняється заходити в їдальню у верхньому одязі.

9. Перед вживанням їжі необхідно вимити руки.

 

V. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ

1. У заклад учні повинні приходити в одязі, який відповідає дрес - коду учня.

2. Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.

3. Не можна зловживати косметикою і носити багато прикрас на заняття.

4. Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

5. Знаходитися в закладі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

6. На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковому одязі або вишиванках.

7 На вечори, концерти учні вибирають одяг по рекомендації батьків та вчителів.

 

 

 

 

VІ.ЧЕРГОВИЙ ПО КЛАСУ І ШКОЛІ

1.Черговий учень по класу забезпечує порядок в класі під час перерв, провітрює приміщення, слідкує за чистотою дошки, підлоги, допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку, проводить вологе прибирання класної кімнати після уроків, підтримує санітарні умови.    

2.Черговий учень має право зробити зауваження іншим учням щодо правил поведінки та санітарних правил у навчальному кабінеті.

3.Черговий клас по закладі має приступити до чергування за 30 хв. до початку занять. Чергування по закладі триває один навчальний тиждень.

4.Чергові учні допомагають черговому вчителю у здійсненні контролю за чистотою, порядком у закладі, за виконанням всіма учнями цих правил.

VІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1.Учні не мають права під час знаходження на території закладу і при проведенні шкільних заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров'я самого себе та оточуючих.

2.За порушення цих Правил та Статуту закладу учні притягуються до відповідальності. До них можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження;

- запис зауваження в щоденник;

-виклик учня самого або з батьками на засідання ради по профілактиці правопорушень;

- відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.

3. Ці Правила розповсюджуються на всіх учнів закладу і є обов’язковими для виконання на всій його території, а також під час усіх заходів, що проводяться у закладі.

 

 

 

Як правильно вирішити дитячо-батьківський конфлікт

Немає таких батьків, які не бажали б своїм дітям тільки добра. Тоді чому ж виникають конфлікти між старшими членами сім'ї і молодшими? Справа, напевно, в тому, як саме реалізуються батьківські добрі наміри. Конфліктні ситуації в сім'ї неминучі. І проблема не в тому, як часто вони виникають, а яким чином вирішуються, з якими почуттями виходять з ситуації,яка склалася, і батьки, і діти.
Саме батьки, як мудріші і досвідченіші члени сім'ї повинні точно знати як швидко і безболісно вирішувати конфліктні ситуації. Як же правильно поводитися батькам для того, щоб вирішити дитячо-батьківський конфлікт і спробувати зробити так, щоб він не посилився:
1. Правильно вибирайте час. Не треба починати серйозну розмову з дитиною пізно увечері, коли він розслаблений і зайнятий улюбленим зайняттям або коли він менше всього цього чекає.
2. Говоріть тільки про конкретну проблему. Не варто згадувати усі погані вчинки дитини, минулі або майбутні.  Це може привести до виникнення ще більшої напруги між вами. 
3. Уникайте узагальнень. Не вживайте виразів "ти завжди" або "ти ніколи" - це відверне вас від основної проблеми, яку ви намагаєтеся вирішити.
4. Не майте звички домагатися свого за рахунок зниження статусу вашої дитини. Аргументи ніби "я старший, мудріший і досвідченіший", може і в змозі змусити дитину погодитися або замовкнути, але проблему розв'язати не допоможуть. Аргументуйте розумно.
5. Слухайте, що говорить дитина. Кожного разу, коли ви уважно слухаєте, тим самим ви показуєте, що прислухаєтеся до думки дитини. 
6. Не використайте ярлики. Коли ви використайте ярлики, наприклад, слова " упертый", " ледачий", " безвідповідальний", " неслухняний", то тим самим даєте зрозуміти дитині, що вона зовсім нікчемна. І ще, чуючи постійно ярлики, які ви зопалу на неї вішаєте, вона дійсно з часом стане саме таким, як ви говорите. 
7. Не передбачайте майбутнє. "Ти ніколи не змінишся", "тобі складно житиме з таким характером" і так далі. Такі твердження тільки відволікають від початкової проблеми. Ще вони захищають вас від необхідності додавати старання і зусилля для створення хороших і довірчих стосунків з вашим чадом.
8. Не застосовуйте сарказм. Сказавши саркастичним тоном: "Ти такий чудовий"., ви вкладаєте в цю фразу думку, що дитина - повний дурень, і, до того ж, підкреслюєте, що не несете відповідальності за це.
9. Подумайте добре перед тим, як грати роль страждальника. Найжорстокіший варіант - погрожувати хворобою або своєю смертю, у тому випадку, якщо дитина не виправиться. Це просто маніпулювання.
10. Гроші - це не аргумент. "Коли сам зароблятимеш, тоді тобі буде дозволено висловлювати власну думку". Ви зобов'язані поважати особу дитини, дозволяти їй самій приймати рішення і робити вибір, висловлювати свою точку зору. Зароблені гроші тут абсолютно не причому! 
11. Зверніть увагу на власну поведінку. Ви застали дитину за палінням і вимагаєте пояснень, тоді як самі грішите цією шкідливою звичкою. Перш ніж вимагати чогось від дитини, подумайте, а самі ви відповідаєте цим вимогам?
Пам'ятайте! Коли дитина дозволяє собі проявляти негативні емоції по відношенню до вас - це не означає, що вона перестала любити і поважати вас! Не робіть помилок і бережіть теплі стосунки зі своїми близькими, особливо з дітьми.

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ БАТЬКІВСТВА

1. Не чекай, що твоя дитина буде така, як ти або як ти бажаєш, допоможи їй стати собою, а не тобою.

 2. Не порівнюй дитину з іншою, а порівнюй саму із собою сьогодні, завтра, вчора.

 3. Не вимагай від дитини платні за все, що ти для неї робиш, ти подарував їй життя. Як вона може віддячити тобі. Вона подарує життя другій та третій: це незворотний закон вдячності.

4. Не перекладай на дитину свої образи, щоб на старості не їсти гіркий хліб, бо, що посієш те й зросте.

 5. Не стався до її проблем зверхньо: тягар життя дається кожному по силі – будь впевнений, їй її тягар не менший, аніж твій, а може й більший, тому що в неї ще немає звички.

 6. Не принижуй.

 7. Не карай себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини, карай, якщо можеш, але не робиш.

 8. Пам’ятай, для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все.

 9. Вмій любити чужу дитину, ніколи не роби  чужій те, що не бажав би, щоб інші зробили твоїй.

 10. Люби свою дитину будь-якою: не талановиту, невдаху, дорослу. Коли спілкуєшся з нею, радій тому, що дитина – це свято, яке зараз із тобою.

ПОРАДИ ДБАЙЛИВИМ БАТЬКАМ

  • Живіть разом з дітьми, а не за них і не для них.
  • Давайте дитині можливість побути наодинці.
  • Не будьте навязливими, але і не ігноруйте потребу дитини в піклуванні.
  • Розвивайте в сімї культуру прохання. Де прохання – там і вибір, навчання самостійності.
  • Навчіть дитину доцільно використовувати свій час.
  • Дозволяйте дитині нести відповідальність за свої вчинки, признавайте за нею право на помилку.
  • Світ багатогранний, але навчайте дитину, щоб памятала:

-          Все на світі або чесно, або нечесно;

-          Все на світі або добро або зло;

-          Все на світі або красиво, або некрасиво.

Не плутати!

Не шукати середину!

 

Вибрати чесне, добре та красиве.